perjantai 16. joulukuuta 2016

Joulukalenterin 15. ja 16. päivä, Ame ja ihmiset

"Oveluus ihmisiä kohtaan (vastaan)?"
"Vieraiden vastaanotto ovella vai piilossa kaapissa?"

Että se Emäntä viitsiikin myöhästellä minun blogitekstejäni

Tuo Emäntä taas valittelee jotain työnhakukiireitä ja selvityksiä eikä muka siksi ehdi auttaa minua blogin kanssa. Sen takia päätettiin tänään vastata kahteen kysymykseen. Kirjottelisin nämä ihan itse, mutta emäntä on kieltänyt minulta koneen käytön. Ei arvosta minun tietoteknisiä taitoja. Mutta itse kysymyksiin:

Minulla pitäisi olla ainoana lupa laiskotella tässä taloudessa

Minähän olen vallan ovela. Kun Emäntä pilkkoo isoja nameja pienemmiksi yritän minä aina ottaa niitä sieltä välistä. Ja aina välillä Emännän keskittyminen herpaantuu ja minä saan ne!
Samoin etenkin maalla ollessa syön vähemmän jotta jaksaisin syödä mahdollisimman paljon nameja. Siellä olevia ihmisiä on niin helppo höynäyttää. Eräänäkin aamuna sain pyydettyä kolme kanalastun puolikasta, yhden puolikkaan aina yhdeltä ihmiseltä.
Minä myös tykkään mennä ninjana hiippaillen kaikkiin jänniin paikkoihin. Onnistun usein hiipimään Emännän ohi ilman että se huomaa. Tässä on kylläkin se huono puoli, että jään välillä jumiin suljettujen ovien taakse..
Sitten aina aamuisin minä olen ovela ja herätän Emännän antamaan minulle ruokaa. Aloitan aina tekemällä kaikkea mitä en saisi, tiputan juttuja pöydiltä ja kiipeilen kaikkialle. Sitten jos se ei auta kävelen Emännän yli. Ja toki mau'un.
Yleensäkin ulos halutessani olen todennut, että on fiksua tehdä kaikkea mitä ei saisi. Silloin Emäntä ja Apu-emäntä nousee sohvalta ja sitten ehkä pääsee ulos. Huomion saamiseen parhaita juttuja on erinnäisten paikkojen, kuten tapetit ja sohva, raapiminen.

Minähän näytänkin niin ovelalta

Minä otan vieraita vastaan ihan mielelläni. Etenkin nuoria miehiä. Pitää mennä aina tutkimaan että mitä hajuja he tuovat ulkoa mukanaan.Tosin jos ne vieraat on kovin äänekkäitä tyydyn minä katsomaan kauempaa. Sitten kun vieraat on tutkittu tutkin minä yleensä niiden kengät. Niissä tulee yleensä tosi jänniä hajuja ulkoa.

Tervetuloa vaan kaikki (etenkin te nuoret miehet) kylään!

💜: Ame

Mitä olet aina halunnut tietää Amesta? Kysy niin Ame vastaa joulukalenterissa!

2 kommenttia:

  1. Olet kyllä aika ovela Ame! Ja se on kissalle kunniaksi!! Hyvä hyvä! Ai nuoret kollit :D Toivon niitä sinulle ;) - Pepsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäähän sitä olla ovela. Emännällä saisi kyllä käydä enemmänkin nuoria kolleja kylässä.. -Ame

      Poista