lauantai 21. joulukuuta 2019

Joulunäytelmä, Luukku 21

Joulukissalan erilainen joulu, osa 21

Kuvan voit klikata suuremmaksi

Harmistuksen lopetettua tarinansa kaikki jäivät katsomaan Joulupukkissa Maximusta. Huoneessa vallitsi syvä hiljaisuus kunnes Joulupukkissa Maximus viimein rikkoi sen.

“En minä ole tuota hetkeä unohtanut. Päin vastoin se on vaivannut mieltäni kaikki nämä vuodet.” naukui Joulupukkissa Maximus.
“Tiedän, että selittelyt eivät tee tehtyä tekemättömäksi, mutta minulla oli silloin syyni tehdä mitä tein.” jatkoi Joulupukkissa Maximus. “Minä olin silloin nuori ja kokematon tonttukisu ja totta puhuen pelkäsin.”
“Tiesin jo silloin haluavani Joulupukkissa Rosaruksen oppikissaksi, minkä vuoksi yritin niin kovasti. Pelkäsin, että jos hän tietäisi minun olleen niin kovin huolimaton ei hän kokisi minun sopivan Joulupukkissaksi.” Maximus sanoi katumus äänessään.

“Olisinpa silloin tiennyt mitä tiedän nyt. Joulupukkissana oleminen ei vaadi täydellisyyttä, vaan kykyä oppia omista virheistään. Ja sitä, että ottaa vastuun omista tekemisistään olivat ne negatiivisia tai positiivisia.” Maximus puheli rauhallisesti.
“Olen tämän roolin myötä ymmärtänyt, miten paljon tekoni vaikuttavat. Kaikki tonttukisut, pienimpiä myöten,” hän jatkoi katsahti paikalle tulleisiin Saturnukseen ja Auligukseen, “ katsovat minun esimerkkiäni, jolloin on tärkeää toimia mahdollisimman hyvin.”

Paikalla olevat tonttukisut katsoivat toisiaan nyökytellen. Joulupukkissa Maximus ja häntä ennen Rosarus olivat heidän suuria esikuviaan.

“Vaan nykyinen asemani ei poista sitä miten väärin sinua rakas Harmistus aikanaan kohtelin. Olen syvästi pahoillani siitä ja jos voisin, palaisin takaisin korjaamaan kaiken. Mikään syy ei oikeuttanut minua syyttämään sinua omasta virheestäni.” maukui Joulupukkissa Maximus.

“Häpeän itseäni myös siitä, etten ole aikaisemmin pyytänyt sinulta anteeksi. Etääntymisemme ja oppikissan rooli toivat muka hyvän syyn haudata koko tapahtuma unholaan, vaan eipä se sinne ole jäänyt.” sanoi Maximus katuvasti.
“Siksi pyydänkin sinulta vain sitä, että joskus antaisit minulle anteeksi typeryyteni. Olen niin kovin pahoillani. Anteeksi.” sanoi Maximus pahoittelevalla äänellä.

Kaikki paikallaolijat kääntyivät katsomaan Noita Harmistusta ja odottamaan, että mitä tämä vastaisi Joulupukkissa Maximuksen anteeksipyyntöön.


Rooleissa:

Tassulinnan Max on Joulupukkissa Maximus 
Harmi (Harmless.cat) on Noita Harmistus
Kassisen ja Sepon Seppo on Noidan apuri Sepeteus
Pikkukissa & Piipittäjän Ame on tonttukisu Ametus
Kattiwattien Pippu on tonttukisu Pippumus
Iita (Iita_themodel) on tonttukisu Iitalius
Pikkukissa & Piipittäjän Tuike on tonttukisu Tuikkeus
Kiskattien Eddie on tonttukisu Eddieus
Kiskattien Eppu on tonttukisu Eppulus
Kiskattien Satu ja Auli ovat tonttuoppilaat Saturnus ja Auligus

Upeasta taustataiteesta vastaa kuvittaja Johanna K. jozzujun

1 kommentti:

  1. Tällaista käännettä ei olisi osannut odottaa! Mutta se on selvä, että yrtteihin on suhtauduttava varauksella.

    VastaaPoista