torstai 5. joulukuuta 2019

Joulunäytelmä, Luukku 5

Joulukissalan erilainen joulu, osa 5

Kuvan voit klikata suuremmaksi

Joulupukkissa Maximus vaikutti mietteliäältä yrittäen keksiä parasta ratkaisua ongelmaan. Lopulta hän totesi:
”Jonkun täytyy mennä Noita Harmistuksen luo hankkimaan lahjat takaisin. Itse en voi lähteä, sillä minun täytyy valvoa loppuja valmisteluita ja olla paikalla mahdollisia jouluvieraita varten. Onko meillä vapaaehtoisia?”

Pieni tonttukisu Ametus ilmoittautui ensimmäisenä vapaaehtoiseksi.
”Minä voin lähteä matkaan!” 
Lähes saman tien perässä toinen tonttukisu Tuikkeus hihkaisi: ”Minä minä!!” 
Heidän lisäkseen tonttukisu Pippumus sanoi mietteliäänä: ”Eihän kukaan voi näin yrittää toisten joulua pilata. Minä tulen myös.”
”Olen samaa mieltä ja liityn myös joukkoon!” naukaisi tonttukisu Iitalius heidän viereltään.

”Hyvä, parempi olla isompi pelastuspartio, jotta voitte olla toistenne apuna.” sanoi Joulupukkissa Maximus, ”Tehkää pikaiset valmistelut ja lähtekään matkalle noidan luo niin pian kuin mahdollista.”

Varjoissa tätä keskustelua seurasi pari tummaa hahmoa silmät kiiluen. Saa nähdä mitä tästä vielä seuraa ja mitä heillä on mielessään…


Rooleissa:

Tassulinnan Max on Joulupukkissa Maximus
Pikkukissa & Piipittäjän Ame on tonttukisu Ametus
Pikkukissa & Piipittäjän Tuike on tonttukisu Tuikkeus
Iita (Iita_themodel) on tonttukisu Iitalius
Kattiwattien Pippu on tonttukisu Pippumus

Upeasta taustataiteesta vastaa kuvittaja Johanna K. jozzujun

5 kommenttia:

  1. Olkaa varovaisia matkalla noidan luokse!

    VastaaPoista
  2. Hui, aikas pelottavia nuo varjossa luuraajat;)
    Mä olen lukenut koko sarja Soturikissat, ja uudet on kirjastosta tilauksesta. Kissojen seikkailut on niiiin kivoja, ja jänniä. Siksipä tämänkin kalenteri viehättää ja nappaa mukaansa seikkailuun. Kivasti kerrottu.

    VastaaPoista
  3. Havaitsen pahoja kiilusilmiä, hui kauheeta! :D

    VastaaPoista